Slyšeli jste už o pojmu – lokální SEO? Vysvětlíme vám, proč je důležité pro vaše podnikání a jaké výhody vám může přinést. Inspirujte se ověřenými tipy, které vám přinesou nové zákazníky a zvýší váš zisk.
Co je to lokální SEO?
Lokální nebo také místní SEO je optimalizace webu konkrétní firmy, jejímž cílem je zvýšení viditelnosti v místních výsledcích vyhledávačů. Součástí této techniky je i snaha o relevantní obsah, optimalizaci na webové stránce a vytváření zpětných odkazů tak, aby měly lokalizovaný záměr.
Mezi tři základní pilíře zmíněného lokálního vyhledávání patří blízkost, nápadnost a relevance.
Zjednodušeně se dá říct, že pomocí SEO ukazujete vyhledávačům, proč je právě vaše firma tím správným, co by měl nabídnout uživatelům. Je důležité ukázat všemi způsoby, že stojí za to navštívit vaši webovou prezentaci, blog nebo e-shop a využít vašich služeb a zakoupit zboží.
Proč je lokální SEO důležité
Pomocí lokálního SEO můžete velmi rychle zvýšit vaši dohledatelnost. Pokud nabízíte originální zboží nebo se věnujete poskytování služeb, je nutné, aby tyto vaše benefity byly poznat i v online světě. Prvním krokem je tedy optimalizace webových stránek, následně také zápis do místních firem a v neposlední řadě i získávání kladných recenzí a zpětných odkazů.
Jaké faktory ovlivňují lokální SEO
- Sociální sítě
- Získání pozitivních recenzí
- Zpětné odkazy
- On-page faktory
- Google My Business
- Personalizace
- Relevantní obsah
- Uvedení v adresářích firem (Firmy.cz na Seznamu, Google My Business na Google)
- Konzistence informací
- Lokální klíčová slova
Zaměřeno na Google
Mezi nejsilnější nástroje pro vyhledávání se řadí již několik let Google. V tomto případě zabírá na světovém trhu téměř 93 %. Velmi důležitou informací je však procento místního vyhledávání. V počtu až 2 bilionů vyhledávání ročně to činí až 46 % vyhledávání s místním záměrem.
4 kroky marketingové strategie
Pokud chcete i vy využít lokální SEO, budete k tomu potřebovat marketingovou strategii, kde nesmí chybět čtyři klíčové kroky.
- Prvním krokem je prezentace vašeho byznysu na Googlu. Na základě tohoto firemního profilu, který splňuje předem stanovené požadavky, je možné vést cílenou kampaň a lokální vyhledávání.
- Druhým krokem je správné nastavení obchodních údajů, které jsou uvedeny v hlavních adresářích a jsou vždy konzistentní.
- Třetím krokem je přesná identifikace podnikání. Je potřeba vědět, do které kategorie váš byznys spadá a tuto kategorii specifikovat.
- Čtvrtým a neméně důležitým krokem je určení svých obchodních plánů a cílů. V tomto kroku můžete zmínit své webové stránky, profily na sociálních sítích, ale také jasně formulovat cíle, které mají za úkol ostatním pomoci.
Lokalizujte
U lokálního SEO je důležité stanovit si oblast, do které vaše podnikání spadá a kterou se rozhodnete „obsluhovat“. Může to být například nabídka služeb ve vámi přijatelné vzdálenosti, například v okruhu vašeho bydliště. Stejně tak to může být zaměření na určitý kraj nebo město. Tuto otázku budete řešit na svém firemním profilu i při nastavení v Google mapách. Je potřeba označit své sídlo a následně příslušnou obslužnou oblast.
Fungování lokálního SEO
Lokální SEO funguje také na základě místa, ze kterého daná osoba vyhledává. Je však brán zřetel i na sdílení na sociálních sítích, hodnocení firmy v Google mapách, použití správných klíčových slov v online recenzích a správný zápis ve službě My Business na Google. V tomto případě je nutné použít i vhodná klíčová slova v profilu vaší firmy, stejně jako je přínosem počet odbavení a vyřízených zakázek na daném místě. Všechny tyto faktory jsou stěžejní pro hodnocení výsledků místního vyhledávání.
Lokální SEO oceňuje:
- Správné uvedení údajů v Google My Business
- Recenze od uživatelů a zákazníků
- Odkazový profil z místních webových stránek
- Stálost a stejné kontaktní údaje, včetně adresy (ve všech katalozích a webech, které vás zmiňují)
Pro koho je lokální SEO vhodné?
Místní optimalizace je důležitá nejen pro e-shopy, ale také pro kamenné prodejny, které obsluhují daná lokální místa, ať už se jedná o města, celé regiony nebo ve větším měřítku dokonce celé státy. Díky lokálnímu SEO usnadníte lidem nalezení veškerých informací o vaší firmě, a to velmi rychle a snadno.
Lokální SEO se hodí téměř pro každý podnik, je však na místě vyzvednout například místní obchody, restaurace v dané oblasti, lékařské a zubařské ordinace, případně další služby v místě. Ať už se jedná o kadeřnictví, masérské salóny nebo právnické a notářské kanceláře. Lokální SEO však ocení také místní řemeslníci.
Pokud si stále pokládáte otázku, proč se soustředit na lokální SEO, zkuste si sami uvědomit, jak velká je výhoda mít ve svém okolí dostupné služby, ať už se jedná o zmíněnou restauraci, kadeřnictví přes ulici nebo třeba opraváře počítačů nebo instalatéra.
Jak optimalizovat web pro lokální SEO?
Při sběru klíčových slov se snažte soustředit na danou lokalitu. Tato klíčová slova s danou lokalitou umístěte do titulku, meta popisku i hlavního nadpisu. Nezapomínejte na uvedení otevírací doby a telefonního i mailového kontaktu. Optimalizujte webovou stránku, aby byla přívětivá i pro mobilní telefony.
Přidejte na svůj web Google Maps a možnost plánování konkrétní trasy. Kromě telefonu a mailu, vždy uvádějte adresu kamenné prodejny nebo místa, kde je možné vyzvednout si vaše zboží nebo využít služby. Vytvořte přehlednou nabídku služeb i s ceníkem. Přidejte benefity a výhody oproti konkurenci, ať už se jedná o poštovné zdarma, možnost placení kartou nebo třeba vyzvednutí na prodejně.
Není právě na čase podpořit své podnikání a zajímat se o lokální SEO?