Profil klienta
StormIT je česká firma, která pomáhá společnostem z celého světa plně využívat potenciál cloudových technologií. Jako certifikovaný AWS Advanced partner si poradí nejen s migrací do cloudu, ale také s kompletní správou AWS cloudové infrastruktury nebo se školením interních zaměstnanců firem. StormIT tedy poskytuje vysoce odborné služby, které jsou většinou poměrně komplexní.
Výzvy projektu
Z marketingového pohledu je spolupráce s takovým klientem výzvou především proto, že závaznému poptání podobných služeb většinou předchází poměrně dlouhý rozhodovací proces, na kterém se podílí více lidí. Konkurence v oboru je navíc velmi silná – na trhu je několik gigantů se zavedenou značkou.
Výchozí pozice
Začátek spolupráce: Květen 2021 (spolupráce stále probíhá)
Na začátku spolupráce klient fungoval především díky doporučením. Chtěl však oslovit další potenciální zákazníky prostřednictvím on-line marketingu. Krátce využíval služeb konkurenční agentury, ale nevyhovovala mu komunikace, proto se rozhodl poptat nás.
Výsledky spolupráce
Nárůst organické návštěvnosti v prvním roce spolupráce:
Ve srovnání s předchozím obdobím jde o nárůst organické návštěvnosti o více než 2200 %:
Srovnání organické návštěvnosti v druhém roce spolupráce s předchozím obdobím:
(Od ledna 2023 již aktivně nepracujeme na růstu návštěvnosti, ale zaměřujeme se hlavně na úpravy české verze webu a oslovení lokálních zákazníků.)
Na začátku spolupráce web denně navštívily maximálně menší desítky uživatelů. Nyní je návštěvnost ve všední dny průměrně okolo 800 uživatelů. Přes formuláře na webu chodí klientovi pravidelně relevantní leady.
Tím však síla optimalizovaného webu nekončí. Na základě kvalitních článků na blogu se společnosti ozval i jeden ze stávajících zaměstnanců s tím, že by měl zájem o spolupráci, což je v oboru, kde je dobrých odborníků poměrně málo, velmi příjemný benefit.
Co o nás říká klient?
Dlouhodobá spolupráce s Avedeo nám přinesla nejen celkové zvýšení návštěvnosti webu, ale postupně také relevantní uživatele a leady, ze kterých se stali platící zákazníci.
Díky konkrétní zpětné vazbě a doporučením od lidí z Avedea jsme investovali do nového webu, včetně české lokalizace. Uživatelé webu tak najdou, co hledají, rychleji a s větším komfortem.
Na spolupráci s Avedeem si obecně cením jejich aktivního přístupu a že neustále uvažují nad tím, jaké konkrétní kroky nám přinesou dlouhodobé výsledky. Tím se z mého pohledu stali de-facto součástí našeho týmu. Vzhledem k tomu, jaké výsledky nám spolupráce s nimi dosud přinesla, je považuji za experty v oblasti SEO, a proto jsme s nimi konzultovali i některá strategická rozhodnutí týkající se našeho webu.
– LUKÁŠ FLAIŠHANS, CEO STORMIT
Jak jsme postupovali?
V první fázi jsme neměli téměř žádná data, ze kterých bychom mohli vycházet, proto jsme otestovali různé kanály – reklamu na LinkedIn, PPC reklamu ve vyhledávání a začali jsme kontinuálně pracovat na optimalizaci pro vyhledávače. Zjistili jsme, že placená reklama se v začátcích klientovi nevyplatí, především kvůli silné konkurenci, která výrazně zvedala ceny za proklik. Proto jsme se rozhodli všechnu pozornost zaměřit na optimalizaci pro vyhledávače, kde jsme objevili velký potenciál.
Naším prvním krokem bylo vybudování kvalitní blogové sekce na webu. Zaměřili jsme se především na obecnější a méně konkurenční témata. Velmi brzy šlo vidět první výsledky – web se začal umisťovat ve vyhledávání a proudila na něj návštěvnost. Přišly také první leady, ale nebyly příliš kvalitní. Věděli jsme, že na získání potenciálních zákazníků bude potřeba větší návštěvnost.
V druhém kroku jsme se zaměřili na specifičtější články a optimalizaci stránek s jednotlivými službami. Návštěvnost začala růst a s ní i kvalita leadů. Opravdový zlom ale nastal ve chvíli, kdy se na naše doporučení klient rozhodl pro nový web. Při celém procesu jsme byli k dispozici, takže přechod na nové řešení a změna URL adres nezpůsobily žádný pokles návštěvnosti (což se běžně stává). Nové technické řešení, design stránek a kvalitní optimalizace webu byly bránou nejen k dalšímu zvýšení návštěvnosti, ale také k maximálně relevantním leadům.
Závěr
Klient je dlouhodobě spokojený. I když se zaměřujeme primárně na SEO, kdykoliv s námi může konzultovat také další strategická marketingová rozhodnutí. Návštěvnost na webu neustále roste, a to i když právě nepodnikáme konkrétní kroky k jejímu zvyšování, ale pracujeme na ostatních aspektech webu.