Article content

Google přichází s novou aktualizací algoritmu, kterou představil pod zkratkou BERT. Co všechno se změní? A jak tento update ovlivní výsledky vyhledávání?

25. října vypustil Google do světa jednu z nejdůležitějších aktualizací algoritmu za posledních pět let – Google BERT (Bidirectional Encoder Representations from Transformers). Jde o update, díky kterému umělá inteligence zvládne lépe zpracovávat jazyk tazatele a pochopit kontext vyhledávacího dotazu. Něco takového sice již částečně zvládá, rozhodně však ne tak, jak by to mělo být možné nyní.

Dopady aktualizace Google BERT

V praxi se Google BERT update projeví hlavně při vyhledávání složitějších frází, které jsou závislé na kontextu, což je například v případě angličtiny asi 10 % vyhledávacích dotazů, nejčastěji ty informačního charakteru. Ovlivní tak celé vyhledávání a Featured snippety. Momentálně je sice dostupný pouze pro anglický jazyk, Google však plánuje algoritmus postupně nasadit na všechny další jazyky, včetně češtiny.

Jak se na BERT update připravit?

Pokud chcete na Google vyzrát a optimalizovat obsah webu tak, abyste z BERT update vytěžili co nejvíce, zřejmě vás zklameme. Vzhledem k tomu, že aktualizace ještě nedorazila do Česka, nikdo nemůže s jistotou říct, jak ovlivní pozice klíčových slov. Zároveň je takřka nemožné optimalizovat obsah pro algoritmus, který ovlivňuje hluboké učení umělé inteligence, zvlášť, když hovoříme o lepším chápání vyhledávacích dotazů. Google zkrátka najde nejrelevantnější odpověď na daný informační dotaz.

To však neznamená, že se na příchod updatu BERT nemůžete připravit vůbec:

  • Sledujte novinky a případové studie ze zahraničí.
  • Tvořte obsah hlavně pro reálné uživatele.
  • Zjišťujte, jak lidé chápou určité dotazy v různém kontextu.

BERT update v praxi

O tom, jak update vypadá v praxi, čím konkrétně je užitečný pro uživatele i o tom, jak se k němu postavit z hlediska SEO, si můžete přečíst v článku Google BERT update na mém blogu.

A jak se stavíte k nové aktualizaci Google algoritmu vy? Myslíte, že umístění vašeho webu ve výsledcích vyhledávání neohrozí, a nebo už spěcháte upravit obsah tak, aby byl užitečný a zajímavý pro uživatele? Podělte se s námi o váš názor v komentářích.

4.5/5 - (4 votes)

Similar articles

Comments

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *