Porozumění fungování algoritmů na sociální síti Instagram může být pro většinu lidí oříškem. Existuje mnoho otazníků ohledně toho, jak se obsah řadí ve feedu, příbězích, reels a dalších částech aplikace. Chceme vám přiblížit tento proces a poskytnout vám lepší povědomí o tom, jak algoritmy na Instagramu fungují a jak můžete ovlivnit to, co vidíte.
Adam Mosseri, generální ředitel Instagramu, nedávno zveřejnil na svém instagramovém profilu nové video a článek na blogu, ve kterých vysvětluje přibližné fungování algoritmu Instagramu. Tyto materiály nejen obsahují informace o hodnocení obsahu algoritmem, ale také se zaměřují na další aspekty, jako je shadowbanning, kontrola stavu účtu a osvědčené postupy pro růst vašeho publika na Instagramu.
Řazení obsahu na Instagramu
Prvním a nejdůležitějším bodem je, že Instagram nepoužívá jediný algoritmus, který by rozhodoval, co vidíte ve svém feedu. Místo toho používá různé algoritmy, které jsou přizpůsobeny jednotlivým částem aplikace, jako je Feed, Stories (Příběhy), Explore (Objevování), Reels a Vyhledávání. Každá část má svůj vlastní algoritmus, který zohledňuje způsob, jakým lidé danou část používají.
FEED
Váš feed je osobní domovskou stránkou, kde se můžete ponořit do příspěvků svých přátel, rodiny a lidí, které sledujete. Obsah ve vašem feedu je kombinací příspěvků od účtů, které sledujete, doporučených příspěvků od účtů, které by se vám mohly líbit, a reklam. Algoritmus bere v úvahu různé faktory, jako jsou vámi sledované účty, vaše interakce s příspěvky (lajky, komentáře, sdílení) a další signály, aby vám zobrazil obsah, který je pro vás relevantní.
STORIES
V Příbězích se lidé často dívají na příspěvky svých nejbližších přátel. Je to způsob, jak sdílet každodenní okamžiky s ostatními a blíže se propojit s lidmi a zájmy, na kterých vám záleží. Algoritmus bere v úvahu vaše minulé interakce s příběhy (překliky na další příběh, lajky, zasílání zpráv a celkové odezvy) a zobrazuje vám obsah, který by vás mohl zajímat. I přes to, že se jedná o jednodušší kanál než je domovská stránka, přehled vám poskytne důležité informace, které vám pomohou lépe pochopit, jak potencionálně zvýšit hodnocení příběhů.
EXPLORE
Tato část aplikace vám pomáhá objevovat nový obsah a tvůrce, které byste si mohli oblíbit. Algoritmus na základě vašich předchozích interakcí (lajky, sdílení, komentáře, uložení…) vám doporučuje obsah od účtů, které nesledujete, ale mohlo by vás to zajímat.
Součástí této části je i vyhledávací okénko. Při vyhledávání na Instagramu je algoritmus navržen tak, aby vám zobrazoval obsah, který je pro vás relevantní. Vyhledávání bere v úvahu různé faktory, jako jsou klíčová slova, oblíbené účty a předchozí interakce, aby vám přineslo nejrelevantnější výsledky.
REELS
Reels jsou zaměřeny na zábavu a objevování nových věcí. Obsah v Reels je vybírán na základě vašich předchozích interakcí a preferencí. Algoritmus bere v úvahu vaše lajky, sdílení, komentáře a další signály, aby vám zobrazil obsah, který by vás mohl bavit.
Instagram rovněž upozorňuje, že Reels s vodoznakem nebo nízkým rozlišením budou mít omezenější dosah. Stejně tak bude ovlivněn dosah Reels, které jsou ztlumené, obsahují okraje nebo jsou převážně textové. Instagram zohledňuje zpětnou vazbu uživatelů a Reels s politickou tematikou nebudou dosahovat optimálního dosahu.
Jak ovlivnit to, co vidíte
Na Instagramu máte několik možností, jak ovlivnit to, co vidíte ve svém feedu a příbězích:
- Přidávejte účty do svého seznamu “Oblíbené”, abyste nezmeškali jejich obsah. Příspěvky od oblíbených účtů se zobrazují výše ve vašem feedu. Můžete také upravit svůj feed tak, aby zobrazoval pouze obsah od oblíbených účtů nebo od účtů, které sledujete.
- Použijte možnost “Blízcí přátelé” ve svých Příbězích, abyste sdíleli příspěvky pouze s vybranými lidmi.
- Ztlumte účty, které vás nezajímají. Můžete ztlumit příspěvky, příběhy, zprávy nebo poznámky od účtů, které nechcete vidět, aniž byste je museli přestat sledovat.
- Označte nepřípustný obsah. Pokud narazíte na obsah, který porušuje pravidla Instagramu, můžete ho nahlásit. Vaše nahlášení pomůže Instagramu snížit viditelnost podobného obsahu.
Důležité je si uvědomit, že Instagram se snaží podporovat tvůrce a zajistit, aby jejich obsah dosahoval co největšího dosahu. Má zájem o to, aby uživatelé byli spokojeni a aby se platforma stále zdokonalovala.
Jak zvýšit povědomí na Instagramu?
Mosseri ve svém videu na závěr shrnul několik osvědčených postupů, které vám pomohou rozšířit publikum a oslovení správných lidí na Instagramu:
- Zkontrolujte stav vlastního účtu na Instagramu, abyste si potvrdili, že jste provedli všechny kroky nezbytné k dodržení pokynů pro komunitu a odstranili všechna omezení vaší viditelnosti.
- Pomocí statistik odhalujte jednotlivé trendy, které vám umožní zlepšit celkovou kvalitu a zapojení uživatelů do vašeho obsahu.
- Snažte se vytvářet originální obsah na rozdíl od agregace obsahu od ostatních.
- Spolupracujte s dalšími oblíbenými autory ve svém oboru a oslovte nové publikum originálním obsahem.
- Vzhledem k tomu, že každý autor, člověk a publikum jsou odlišní, je důležité experimentovat, abyste zjistili, jaký obsah vaše publikum nejvíce zaujme.
- Těmito osvědčenými postupy můžete dosáhnout většího úspěchu na Instagramu a efektivněji oslovit své publikum.
Přečtěte si, proč je reklama na Instagramu stále populární anebo se nám rovnou ozvěte, a zjistíme, zda může být reklama na této síti vhodná i pro vás.
Zdroje
https://about.instagram.com/blog/announcements/instagram-ranking-explained/
https://www.pexels.com/cs-cz/foto/ruce-iphone-blok-pero-5053851/
The Instagram Algorithm Solved: How to Get Your Content Seen (hootsuite.com)