Výchozí pozice
Big Bang Injection je rakouská firma, která vyrábí vstřikovače do aut Dodge Ram s motorem 6.7l nebo 5.9l. Spolupracuje s B2B partnery po celém světě, ale hlavně se zaměřuje na Severní Ameriku (USA, Kanada), kde tenhle typ aut jezdí nejvíce.
Začátek spolupráce: březen 2019 (spolupráce stále probíhá)
Klient nás poptal, že by chtěl rozjet eshop a prodávat B2C zákazníkům (prodávat koncovým zákazníkům). Neměl založený eshop a kromě B2B zákazníků nedělal žádný marketing.
Náš společný cíl bylo připravit eshop pro americký trh a začít prodávat na eshopu.
Výsledky spolupráce díky reklamě a SEO
celkový obrat v roce 2019: $181,650.50
celkový obrat v roce 2020: $551,209.55
celkový obrat v roce 2021: $767,001.00
srovnání roku 2020 vs 2019
meziroční nárůst obratu o 203,45%
meziroční nárůst objednávek o 155,56%
srovnání roku 2021 vs 2020
meziroční nárůst obratu o 39,15%
meziroční nárůst objednávek o 38,34%
Výzvy projektu
- cena produktu je vysoká – přidali jsme na eshop službu affirm, která zákazníkům umožňuje koupit produkty na splátky
- úzká cílová skupina – majitelé vozů Dodge Ram 6.7l nebo 5.9l
- projekt s online marketingem teprve začínal
Jak jsme postupovali?
1. rok spolupráce
V prvním roce spolupráce jsme se zaměřovali na 2 části. První je výkonová část (začít prodávat) a budovat povědomí o značce.
Výkon
Před spuštěním kampaní jsme si udělali klasifikační analýzu klíčových slov a analýzu konkurence. Hlavním úkolem bylo zjistit, pod jakými klíčovými slovy hledají zákazníci. Na rozjezd prodeje jsme zvolili strategii reklamy ve vyhledávaní a shoppingové kampaně v reklamním účtu Google Ads (dříve Google Adwords). Úkolem bylo cílit na přesně daná klíčová slova, která jsou ve spojitosti s produkty.
Budování povědomí o značce
Klient měl k dispozici 2 videa, která byla vhodná do marketingového mixu. Dále jsme si od klienta nechali zpracovat odborné články na uvedená témata.
- Proč jsou BBI vstřikovače nejlepší na trhu?
- Jaká je nejlepší velikost vstřikovače pro můj Dodge Truck s mým specifickým nastavením?
- Proč se vyhnout čínským vstřikovačům?
Videa jsme propagovali na Youtube kanále, kde jsme podle dat cílili pouze na konkrétní místa v USA, omezenou cílovou skupinu se zájmy o Dodge vozidla.
Články jsme propagovali na velmi specifických fórech a diskuzích, kde lidé řeší veškeré informace ohledně automobilů Dodge Ram.
Hlavní cíl Youtube reklam: délka sledování videa
Hlavní cíl článků: počet lidí, co si přečte alespoň z 50% článek
2. rok spolupráce
Cílem klienta bylo začít se víc zaměřovat na efektivitu kampaní a návratnosti. Většina rozpočtu byla použita do výkonu a místo brandových aktivit jsme začali dělat SEO. Klasifikační analýza klíčových slov byla již k dispozici, bylo tedy možné začít pracovat na on-page úpravách. V tomto případě jsme zvolili specifickou link-buildingovou strategii pro americký trh. Dále jsme spustili i reklamy na sociálních sítích, aby jsme rozšířili pole působnosti marketingu.
3. rok spolupráce
Klientovi jsme zvýšili návratnost investice a doporučili rozšířit sortiment od našeho klienta RaceMe, protože cílová skupina byla velmi podobná. V reklamním účtu Google Ads jsme testovali novinky jako smart shopping kampaně, discovery kampaně, aby jsme hledali nové možnosti růstu pro klienta. V SEO jsme pokračovali v kontinuální práci link-buildingové strategie, aby byla zvýšena autorita a také síla eshopu.
Závěr
Klient je s námi dlouhodobě spokojený. Každým rokem zvyšujeme nejen obrat eshopu, ale i zisk celé spolupráce. S klientem nadále testujeme novinky v reklamních účtech. Řešíme společně, co dalšího chceme testovat a přicházíme s novými nápady, jak eshop dlouhodobě posouvat kupředu.