Jako online marketingová agentura Avedeo jsme přišli s prvním pilotním projektem v oboru doplňků stravy Purerituals.cz. Jasně jsme si definovali cílovou skupinu a chtěli jsme začít s projektem, který bude postavený na retenci.
Start projektu: červen 2021
Jak jsme postupovali
1. Logo a název značky
Na základě cílové skupiny a ambicích jsme chtěli vytvořit hned ze začátku brand, který bude mít přesah i do mezinárodních zemí. Nechtěli jsme český název, protože by nás limitovat v expanzi. Po delším přemýšlení s kolegy jsme přišli na název Pure rituals, který je trefný k sortimentu, který nabízíme. Vytvořili jsme k tomu jednoduché moderní logo a značka byla na světě.
Chtěli jsme se odlišit od ostatních doplňků stravy, aby jsme nepůsobili jako lékárenský produkt.
2. Produkt
Našli jsme výrobce a společně jsme se domluvili na podmínkách. Začali jsme s prodejem produktů, které už lidé dobře znají.
3. Analýza trhu a konkurence
Zjistili jsme si, jak velký trh je v doplňcích stravy v České republice a nastavili jsme si cíle, které zahrnovaly například velikost podílu trhu, kterou bychom chtěli do budoucna ukrojit. Provedli jsme analýzu konkurence, především jejich balení, formu a ceny produktů. Díky ní jsme získali cenné informace pro náš postup.
3. Etikety
Design etiket byl pro nás zásadní, aby pro naši cílovou skupinu rezonoval. Chtěli jsme udělat barevné kombinace, ať je to hravé, ale zároveň působíme exkluzivně. Hodně si zakládáme na kvalitě produktů.
4. Cenotvorba
Po analýze konkurence jsme nastavili cenotvorbu, abychom měli dostatečnou marži a byli konkurenčně schopni prodávat.
5. Eshop
Z našich zkušeností s marketingem víme, že nedává smysl ze začátku investovat velké peníze do webu na míru, ale stačí začít se shoptetem, který má řadu technických výhod z hlediska SEO a UX (uživatelské přívětivosti). Mnohem důležitější je investovat více peněz do marketingu pro budování značky a prodeje.
6. Konkurenční výhody
Připravili jsme si několik konkurenčních výhod pro zákazníky a spustili eshop.
Jak jsme postupovali v online marketingu
Pro start eshopu jsou důležité data, jak zákazníci hledají naše produkty a na základě toho jsme si připravili klasifikační analýzu klíčových slov. Díky ní jsme si dokázali představit sílu brandu od konkurence, celkovou poptávku na internetu a pro naše markeťáky klíčová slova, se kterými dále pracují v reklamách.
Naše hlavní strategie v SEO je blogová část. Připravujeme odborné články na téma zdravý spánek, energie, stress, posílení imunity a další zajímavé články. Výsledky organické návštěvnosti za první rok činí 8,55 tisíc. Aktivně pracujeme na linkbuildingové strategii na posílení autority webu.
2. Struktura eshopu
Na základě analýzy klíčových slov jsme připravili strukturu eshopu, aby byl jak z technického, tak uživatelského hlediska připravený pro zákazníky.
3. Reklama
Pro rozjezd eshopu jsme zapojili dva nejvýkonnější online marketingové kanály – Meta ads (reklama na Facebooku a Instagramu) a Google ads (reklama na Google).
Google Ads výsledky
prokliky | zobrazení | konverze | cena/konverze | PNO | konverzní poměr |
43949 | 4709523 | 3961 | 118,95 Kč | 30,83% | 3,99% |
Meta Ads výsledky
Reklamní systém nám neumožňuje spočítat celkové výsledky (pouze za jednotlivé kampaně). Přikládáme spočítané celková čísla z excelu.
zobrazení reklamy | Dosah reklamy | Kliknutí na odkaz | Nákupy | konverzní poměr | Četnost | CTR |
5 955 122 | 1 126 885 | 77 391 | 1 490 | 1,92% | 5,28 | 2,31 % |
4. Budovaní brandu
Věděli jsme, že potřebujeme začít budovat značku a rozjeli jsme organicky sociální sítě, blogovou část na eshopu a brandové video, které se následně propagovalo na sociálních sítích a Youtube.
Pro zvýšení followers na sociálních sítích jsme vytvořili soutěž o naše produkty a byli jsme sami překvapení, jaký to mělo dosah a kolik lidí nás začalo sledovat.
5. Tématické akce a slevy
Nechceme být jedna ze značek, která dává pořád něco do slevy. Prodávame kvalitu, za kterou si stojíme, protože opravdu pomáhá. Tématicky děláme slevy maximálně 6x do roka. Nejúspěšnější akce byly Black Friday (20% sleva na vše), oslava 1. Výročí založení značky (20% sleva). Další akce jako doprava zdarma nebo menší sleva neměla už takový dopad na výsledky.
6. Affiliate program
Po větším měsíčním obratu se nám otevřely i affiliate sítě, které jsme využili jako doplněk k celkovému obratu. Standardně se to pohybuje o 5%-20% navýšení tržeb. Využíváme síť www.ehub.cz.
7. Emailing a SMS marketing
Jedná se pořád o jeden z nejvíce efektivních marketingových kanálů. Začíná dávat smysl, až máte dostatečnou databázi kontaktů. Považujeme ho za skvělý nástroj na podporu retence, novinek na eshopu, vzdělávání zákazníků pomocí blogové části a informování o jakékoliv akci.
Plány s naším eshopem do budoucna
Pravidelně rozšiřovat sortiment, ať si u nás může každý zákazník vybrat.
Prodáváme aktuálně v česku a slovensku a finišujeme expanzi do Maďarska. Rok 2023 se budeme chtít zaměřit na německy mluvící země.
Závěr
V dnešní době si už nestačí založit eshop a prodávat. Musí se vše strategicky plánovat, aby projekt měl větší šanci na úspěch.