fbpx

SEO copywriting: 5 praktik, na které v roce 2025 zapomeňte

Blogový článek

Napsat text tak, aby se umístil vysoko ve vyhledávačích, je stále nutností pro kvalitní SEO, s některými taktikami už ale neuspějeme. Například na sílu tlačit co nejvíce klíčových slov je metodou, které už odzvonilo. Moderní copywriting se totiž zaměřuje především na kvalitu článků, a není to o tom, abychom vyhráli nad algoritmem vyhledávačů, ale o vybudování strategie. Ta náš obsah nejen zviditelní a zároveň lidem poskytne odpovědi na hledané dotazy. A na jaké další praktiky bychom měli zapomenout?

copy3

Cíle moderního copywritingu

Už z úvodu je patrné, že v dnešní době se psaní textů člověk nebo agentura nevěnují jen proto, aby prostě nějaké texty připravili. Cílem je poskytnout uživatelům obsah na úrovni, který bude hodnotný po informační stránce, čtivý a má šanci zajistit, že se na náš web lidé pro další informace zase vrátí.
Moderní copywriter má tedy dnes za úkol mnohem více než omrknout klíčová slova, podle nich sestavit text, a následně se do něj pokusit nacpat co nejvíc klíčových slov. Nyní je třeba, aby si téma, o němž píše, řádně nastudoval, poskytl čtenáři odpovědi na časté dotazy a ideálně text něčím odlišil od ostatních článků na podobné téma. Klíčová slova jsou pro SEO články nadále potřeba, je však důležité umět technické aspekty s kreativním textem propojit.

S čím moderní copywriter již dnes neuspěje?

Píše pro algoritmus, ne pro lidi

Při psaní textu je nutné dbát na to, aby byl čtivý.

💡Pokud se zaměřujeme jen na to, abychom rychle vytvořili text, nacpali tam klíčová slova, podle moderního pohledu na copywriting už pácháme velkou chybu. Takové články jsou jenom pro roboty (algoritmy), nikoliv pro lidi.

Tím pádem mohou čtenáře odradit, jakmile zjistí, že každá jedna normostrana měla zajistit jen co nejvíce kliknutí, ale nic zajímavého čtenáři nenabídnou.

V člověku takové jednání totiž vzbuzuje pocit, že byl podveden jak webem, tak vyhledávačem, a to úspěšnosti našeho webu opravdu nepomůže.

Píše sáhodlouze a obecně

S nabídkou kvalitních SEO článků souvisí délka textu, samozřejmě, bychom ale měli psát úměrně tématu. Je zbytečné chodit okolo horké kaše jen proto, aby byl náš text delší, a díky tomu měl šanci se umístit výše ve vyhledávači. Naopak přirozená délka bez umělého nastavování je klíčem k lidmi vyhledávanému obsahu.

V potaz je ale třeba brát také obecnost. Pokud poskytujeme lidem sice rozumně dlouhý článek, ovšem plný obecných informací, je to také o ničem. Platí totiž, že čím hlouběji do tématu jdeme, tím více otázek čtenáře zodpovíme a tím více ho přesvědčíme, že na našem webu svůj čas kvalitně stráví. V tu chvíli mu ani nebude vadit, že je článek delší.

Příliš se spoléhá na umělou inteligenci

Ačkoliv umělá inteligence značně ulehčuje práci v mnoha oborech, copywriter ve své lidské podobě není touto technologií zcela nahraditelný. Umělá inteligence sice zvládá vygenerovat plynulý text, umí do něj zahrnout klíčová slova a v podstatě odpoví na vyhledávané dotazy, postrádá ale originalitu a kreativitu, kterou do článku vkládá člověk.

💡Pravdou také je, že takové vygenerované texty pozná i sám čtenář, kterého všudypřítomná umělá inteligence může iritovat. Je lepší místo generování využít vlastní kreativitu a zaujmout člověka tónem a osobitým stylem.

Neřeší technické SEO

V tomto případě jde o problém, který neleží úplně na bedrech copywritera (který je sám třeba i správcem webu), jeho práci to ale stěžuje. Pokud člověk napíše skvělý článek, ale optimalizace stránek je mizerná, případně rozhraní pro mobilní zařízení, může psát klidně jako Arthur Conan Doyle, ale jeho um zůstane nedoceněn. Takový text totiž žádný vyhledávač nedoporučí.

Texty přecpává nejen klíčovými slovy

Samostatným tipem, čemu se vyhnout, je již několikrát zmíněné na sílu tlačení klíčových slov. Web copywriting vyžaduje, aby text volně plynul, aniž by klíčová slova čtenáře bila do očí, nicméně článku nesluší ani přílišné používání odkazů. Dříve se považovalo za dobrý nápad, aby texty obsahovaly hned několik odkazů na další weby, díky čemuž se umístil náš text výše ve vyhledávači. I zde ale platí, že:

💡Méně je více, a když se zaměříme jen na pár odkazů, které budou kvalitní a mohou čtenáře dále v tématu obohatit, jdeme správnou cestou.

Navíc text, který obsahuje hodně odkazů, působí nevzhledně, může rušit při čtení, a třeba i působit jako spam stránka.

seocopy1

Nad prací copywritera někteří lidé mávnou rukou s tím, že jde jenom o psaní textů na zakázku podle klíčových slov. Realita je ale taková, že moderní copywriter se musí v daných oblastech, o nichž píše, vzdělávat, protože svými články musí zaujmout a ideálně i lidi nadchnout. Dobrý copywriter umí tvořit reklamní, marketingové, ale hlavně obsahově kvalitní texty. Umí se také vcítit do pozice čtenáře, což mu pomáhá, aby texty tvořil pro lidi, nikoliv pro algoritmy. A právě takový přístup je ceněný dnes a bude i v roce 2025, kdy si copywriter může vydělat i 1000 Kč za hodinu.

Zdroje:

[1] Gervais, G. (2024, August 26). Seo copywriting trends for 2025: What you need to know. Falia. https://falia.co/en/ressources/seo-copywriting-trends-for-2025-what-you-need-to-know/
[2] McCoy, J. (2021, October 12). Seo Copywriting: The Complete Guide. Search Engine Journal. https://www.searchenginejournal.com/seo-copywriting-guide/414761/

5/5 - (1 vote)
Facebook
Twitter
LinkedIn
Obsah článku

Podobné články

SEO SEO
SEO

Co je to SEO?

Konkurence webových stránek je tvrdá a pozornost uživatelů omezená. Nestačí mít kvalitní obsah, abychom čtenáře přilákali. Proto se vyplatí znát principy SEO. Díky nim se

Přečíst celý článek